Veel gestelde vragen

Bestellen

Nee, het is niet noodzakelijk om een account aan te maken als je een bestelling bij ons plaatst.
Dat kan ook als gast.
Maak je toch een account aan en wil je je gegevens bij ons laten verwijderen kan je altijd contact met ons opnemen .

Wanneer je een bestelling plaatst in onze webshop, krijg je normaal altijd een bevestiging in je inbox.

Niets ontvangen? Controleer dan zeker eerst ook eens je spamfolder, soms komen e-mails daar onbedoeld in terecht.

Wanneer je ook daar niets vindt, raden we je aan om contact op te nemen met  +32 3 435 45 33 of klantendienst@kpinterieur.be. Zij helpen je verder.

Als het artikel op voorraad is zie je bij de afmeting of opstelling staan hoeveel er nog in voorraad zijn.
Als het artikel niet op voorraad is zie je hier de geschatte levertermijn in weken staan.
Je kunt dit artikel dan kopen en betalen, dan wordt dit meteen in bestelling geplaatst.
Zodra het artikel bij ons klaarstaat voor levering nemen we dan contact met je op om een afspraak voor levering te maken.

Vraag ernaar via de chat of mail op onze website.
We zullen proberen het artikel online te zetten indien we de nodige foto’s ter beschikking hebben.
Indien dit niet mogelijk is geven we de contactgegevens door van de winkel zodat je het artikel bij hen kunt bestellen.
Zij kunnen dan voor jou een bestelbon opmaken.

De meeste artikelen die online staan vind je ook terug in 1 van onze winkels.
Als dit het geval is staat er: Dit model kan je bekijken in: Genk, Wilrijk of Oostmalle

Dit kan ook een artikel zijn in een andere uitvoering (kleur/stof). Geen probleem, je kunt steeds de kleurstalen en stofstalen bekijken die bij het artikel liggen.

Indien er staat: Dit model kan je bekijken in: Web Only kun je het artikel niet bezichtigen in de winkel. Je kunt het wel online of in de winkel bestellen.

Hoe zeer wij ook ons best doen, vaak kunnen we niet alle kleuren of stoffen online zetten. Het is dus goed mogelijk dat een bepaald artikel er ook in andere uitvoeringen is. In de winkel kun je steeds alle mogelijke kleur- en stofstalen van een artikel bekijken. Je kunt op de chat/mailfunctie van onze website naar een bepaalde kleur vragen, dan kunnen wij dit voor jou nagaan. Geef dus zeker een seintje als je met vragen zit over de mogelijke kleur en stof.

Betalen

Online
Online kun je veilig betalen met Bancontact, Ideal of creditcard.

In de winkel

In de winkels kun je betalen met cash (euro) en Bancontact.
Cash betalingen zijn mogelijk tot €3.000.

Bij levering
Je kunt bij de levering betalen met Bancontact of cash (niet met creditcard of overschrijving).

OPGELET: op alle betaalkaarten staat er een weeklimiet, ongeacht hoeveel geld er op je rekening staat. Bij de meeste banken is deze weeklimiet 2500 euro. Neem op voorhand contact op met je bank, of controleer dit via mobile banking, om op de dag van de levering problemen te voorkomen.

Indien je voor de levering betaalt per overschrijving, dan vragen we om dat minstens 5 werkdagen voor de levering te doen. Vermeld bij betaling het bestelbonnummer vermeld op je bestelbon. Print het betalingsbewijs af om te tonen aan de monteur.

Je kunt betalen op het volgende rekeningnummer:
BE75 0016 2838 2951

Kopen op afbetaling

Dit is bij ons niet mogelijk. We verwijzen je hiervoor naar je eigen bank.

Bij een online bestelling betaal je direct het volledige bedrag.
Bij een bestelling in de winkel betaal je een voorschot en bij de levering het nog openstaande bedrag.

Nee, je kunt bij ons niet op afbetaling kopen.
We verwijzen je hiervoor door naar je eigen bank.

In de winkel in Oostmalle kun je met consumptiecheques betalen, echter niet op afgeprijsde artikelen.

Levering

Levering van onze artikelen is mogelijk in België, Nederlanderland en Luxemburg

Je kunt een keuze maken uit 3 leveringsopties:
1. Standaard levering = Levering tot aan de eerste deur begane grond. Dit is gratis.
2. PRO Levering = Levering en montage van je boxspring of salon in je woning tot en met het 2de verdiep als er voldoende vrije doorgang is. Kosten: 75,-
3. VIP Levering = Levering en montage van je boxspring of salon in je woning tot en met het 2de verdiep als er voldoende vrije doorgang is waarbij wij de verpakking mee retour nemen. Kosten: 100,-

Voor de montage van de overige meubelen kun je contact opnemen via +32 3 435 45 33 of mail.

Heb je een aankoop in de winkel gedaan, dan kun je het nog openstaande saldo betalen met Bancontact of cash.

Je kan tot 5 werkdagen vóór de afgesproken leveringsdatum  vragen deze datum uit te stellen. In het andere geval ben je een forfaitaire vergoeding wegens planningswijziging verschuldigd van € 50,-.
Neem hiervoor contact op met de winkel waar je je aankoop hebt gedaan.
Heb je via onze webshop besteld, neem dan contact op via mail: klantendienst@kpinterieur.be

Indien je bij aankoop van een boxspring of salon kiest voor de PRO of VIP levering monteren wij het artikel voor je.
– Pro Levering = Levering en montage van je boxspring of salon in je woning tot en met het 2de verdiep als er voldoende vrije doorgang is. Kosten: 75,-
– VIP Levering = Levering en montage van je boxspring of salon in je woning tot en met het 2de verdiep als er voldoende vrije doorgang is waarbij wij de verpakking mee retour nemen. Kosten: 100,-

Voor de montage van de overige meubelen kun je contact opnemen via telefoon of mail.

Alleen wanneer je hebt gekozen voor de VIP levering nemen onze monteurs het verpakkingsmateriaal mee retour.

Voor onze vrachtwagen moet er inderdaad voldoende parkeerruimte worden voorzien, op maximum 10 meter van de deur of garage.

Indien er geen geschikte parkeerplaats voorzien is binnen 10 m, vervalt de gratis standaardlevering en worden de levering en de werktijd voor het laden en lossen aangerekend.

Indien je hebt gekozen voor een PRO of VIP levering, dus inclusief montage, en er moet geleverd worden vanaf het 2de verdiep dien je zelf een ladderlift te regelen.
Datum en tijd ALTIJD in overleg met KP Interieur.

Bij bestelling van meerdere artikelen, waarvan 1 of meerdere artikelen met een levertermijn, zal er pas levering plaatsvinden als alle artikelen beschikbaar zijn bij KP Interieur. Indien de klant een deellevering wenst zal er voor nalevering van de nog niet bij KP Interieur beschikbare artikelen een transportkost worden aangerekend van minimaal 50,- tot maximaal 100,-.

Als wij een leveringsafspraak met je hebben gemaakt en je bent niet thuis op het moment van levering raden we je aan om contact op te nemen met de winkel waar je je artikel hebt gekocht om een nieuwe leveringsafspraak te maken.
Aan een nieuwe levering zijn dan kosten verbonden van minimaal 50,-. Je kan je artikel dan ook nog zelf gaan afhalen in ons magazijn.

Afhalen

Als je artikelen op voorraad zijn kun je deze zelf afhalen bij ons magazijn op vertoon van je bestelbon. Afhalingen kunnen van maandag tot en met zaterdag doorlopend tussen 10.00 en 17.00. Op zondag en feestdagen tussen 11.00 en 17.00. Het adres van het magazijn vind je terug op de contactpagina

Dat is mogelijk op vertoon van de bestelbon.

Als jouw artikel op voorraad is kan je deze direct afhalen.

Zijn enkele van je artikelen op voorraad, maar nog niet alles dan mag je al om de voorradige artikelen al komen afhalen.
Indien je hebt gekozen voor levering is één levering inbegrepen. Je mag zelf al om de artikelen komen die binnen zijn. De overige artikelen worden dan nageleverd of je betaalt een extra levering van minimaal 50,- tot 100,-.

Enkel je aangekochte toonzaalmodel kun je afhalen in de winkel waar je deze hebt gekocht. De overige bestellingen kun je afhalen in ons magazijn. Klik hier voor het adres en openingstijden

Betalen

Is je artikel op voorraad dan komen wij dat binnen 5 tot 10 dagen bij je leveren.
Indien 1 of meerdere van je artikelen besteld moeten worden nemen we contact met je op zodra alles bij ons binnen is om een afspraak voor levering te maken.

Op de voorzijde van de verkoopovereenkomst staat steeds een indicatie van de verwachte levertermijn. Dit is een schatting gebaseerd op de gemiddelde levertermijn van de leverancier. De effectieve levertermijn is steeds onder voorbehoud van de leverancier.

Indien de voorziene of afgesproken levertermijn verlengd wordt door elementen buiten de wil van KP Interieur zoals bijvoorbeeld door vertragingen bij de toeleverancier, is dit te beschouwen als overmacht en aanvaardt de koper deze mogelijke verlenging.

Bestelling in de winkel
Door de ondertekening van de verkoopovereenkomst is de verkoop definitief en kan deze in principe niet meer worden gewijzigd. Indien je een wijziging wenst van bestelde maar nog niet geleverde goederen dien je dit binnen de 5 werkdagen na de oorspronkelijke verkoopdatum aan te vragen en dient KP Interieur uitdrukkelijk akkoord te gaan. In voorkomend geval wordt er een schriftelijke wijzigende overeenkomst afgesloten, en zal er altijd een administratieve kost van € 45,- worden aangerekend.
Bestelling via de website
Bij online aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. Indien je de bestelling wenst te wijzigen kun je dit laten weten aan klantendienst@kpinterieur.be.
Vermeld duidelijk welk artikel je wilt wijzigen voor wat, zodat we het nodige kunnen doen. Je geeft ook best je contactgegevens door, zodat we je kunnen contacteren indien nodig.

Bestelling via de website Bij annulatie (het annuleren van een aankoop voordat de goederen zijn ontvangen) betaal je een verbrekingsvergoeding van 25%. Om je aankoop te annuleren dien je de klantendienst per e-mail te verwittigen met vermelding van de bestelbonnummer en het rekeningnummer. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping maar je bent hiertoe niet verplicht. Indien je de artikelen in ontvangst hebt genomen, geldt een zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je de artikelen kunt retourneren. Let op: De retourkosten liggen bij jou als klant, tenzij de producten al zijn beschadigd bij ontvangst. Lees op onze pagina over herroepingrecht alles hierover.

Bestelling in de winkel
Zo lang er geen goederen aan je zijn geleverd en er geen sprake is van contractuele wanprestatie, heb je het recht de verkoopovereenkomst eenzijdig te verbreken. In dat geval betaal je aan KP Interieur een verbrekingsvergoeding  gelijk aan 30% van de totale verkoopprijs voor gewone meubelen en 50% voor toonzaalmodellen.

Het reeds betaalde voorschot zal volledig worden verrekend als annulatievergoeding. In geval van misbruik (bijvoorbeeld wanneer de koper een uitvoering van de overeenkomst of levering herhaaldelijk tegenwerkt of uitstelt voor een periode meer dan 3 maanden na binnenkomst van de goederen) is eenzelfde annulatievergoeding van toepassing.

Indien je pas vanaf een bepaalde datum in de toekomst om je meubelen kunt komen (bijvoorbeeld om verhuisredenen) kunnen wij hier rekening mee houden op voorwaarde dat je dit reeds aangeeft bij het opmaken van de bestelling. Deze datum dient dus op de verkoopovereenkomst vermeld te zijn. Bij bestelling conform de gangbare termijn van de leverancier, zoals weergegeven op de voorzijde van de verkoopovereenkomst, worden bestelde goederen gratis gestockeerd tot 2 weken na binnenkomst, waarbinnen de klant de afhaling of levering dient uit te (laten) voeren. Indien op de verkoopovereenkomst een andere datum van afhaling of levering werd aangegeven, start deze periode van 2 weken na de aangegeven datum. Je kunt na deze periode een uitstel van levering of afhaling bekomen van 2 weken, waarvoor per 2 weken een stockagevergoeding van € 50,- wordt aangerekend. KP Interieur is slechts tot levering gehouden na voorafgaande en afzonderlijke overschrijving van deze stockagekosten. Voor meer informatie over wijziging levering en stockage, bekijk de Algemene Voorwaarden.

Dienst na verkoop

Aankoop in de winkel
Wanneer je in de winkel een aankoop gedaan hebt, ontstaat er een verkoopovereenkomst en heb je niet het recht daarvan af te zien.

Bij kleine artikelen zoals decoratie of sierkussens zijn we flexibel en kan omruiling binnen de 7 dagen, op vertoon van het kassaticket en na voorafgaande toestemming van KP Interieur. Het product moet zich ongeopend in de originele verpakking bevinden en mag geen schade vertonen.

Aankoop via de website

Op alle online aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. Je hebt dus 14 dagen na afhaling of levering de tijd om het artikel te retourneren. Op onze pagina over herroepingsrecht lees je alles hierover.

De koper dient wettelijk gezien binnen de 2 maanden na aflevering de goederen te inspecteren op eventuele beschadigingen of gebreken en deze schriftelijk te melden, bij voorkeur binnen de 5 dagen via klantendienst@kpinterieur.be Dit vooraleer de goederen in gebruik te nemen. De koper heeft recht op kosteloze herstelling, of indien deze onmogelijk blijkt, vervanging door een vergelijkbaar meubel. Een extra bestelperiode van de vervangstukken kan in voorkomend geval niet vermeden worden

Er is een wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Dit betekent dat KP Interieur verantwoordelijk is voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering of afhaling van de goederen en zich manifesteert binnen een termijn van 2 jaar vanaf de datum van levering of afhaling. In dit geval heb je recht op een kosteloze herstelling, of indien dit onmogelijk blijkt, vervanging door hetzelfde of een vergelijkbaar meubel.

Heb je een klacht? Laat het ons weten via klantendienst@kpinterieur.be . Stuur altijd minimaal 3 foto’s mee waarop de klacht duidelijk is te zien en een foto van je bestelbon. Wij bekijken de klacht en nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Niet gevonden wat je zoekt?

Onze meubelwinkels

Oostmalle


Openingsuren Oostmalle
Maandag 10:00 – 18:00
Dinsdag 10:00 – 18:00
Woensdag Gesloten
Donderdag 10:00 – 18:00
Vrijdag 10:00 – 18:00
Zaterdag 10:00 – 18:00
Zon- en Feestdagen 12:00 – 18:00

Genk


Openingsuren Genk
Maandag Gesloten
Dinsdag 10:00 – 18:00
Woensdag 10:00 – 18:00
Donderdag 10:00 – 18:00
Vrijdag 10:00 – 18:00
Zaterdag 10:00 – 18:00
Zon- en Feestdagen 12:00 – 18:00

Antwerpen (Magazijn/Toonzaal)


Openingsuren Antwerpen
Maandag 10:00 – 17:00
Dinsdag 10:00 – 17:00
Woensdag 10:00 – 17:00
Donderdag 10:00 – 17:00
Vrijdag 10:00 – 17:00
Zaterdag 10:00 – 17:00
Zon- en Feestdagen 11:00 – 17:00

Online


Telefonisch bereikbaar
Maandag 10:00 – 18:00
Dinsdag 10:00 – 18:00
Woensdag Gesloten
Donderdag 10:00 – 18:00
Vrijdag 10:00 – 18:00
Zaterdag 10:00 – 18:00
Zon- en Feestdagen 12:00 – 18:00