Afspraken voor een vlotte thuislevering

Afspraken voor een vlotte thuislevering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt is erg belangrijk. Zowel voor jou als voor ons. We vragen dat je zelf enkele voorzorgen neemt.
Om je te helpen bij deze goede voorbereiding geven we enkele tips en maken we graag duidelijke afspraken:

 

Bij online aankopen:

1. We informeren je via e-mail en sms wanneer jouw bestelling binnen is. Vanaf dan kan je een leveringsafspraak maken via +32 (0)3 435 45 33 of info@kpinterieur.be
2. Een drempellevering = geleverd op het leveringsadres,  op het gelijkvloers in de eerste ruimte (zoals inkomhal of garage), zonder uitpakken of monteren.
Leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag.
De betaling gebeurt steeds bij levering of tijdig vooraf:
Je kan bij de levering betalen met Bancontact of Cash

OPGELET: op alle betaalkaarten staat er een weeklimiet, ongeacht hoeveel geld er op je rekening staat. Bij de meeste banken is deze weeklimiet 2500 euro. Neem op voorhand contact op met je bank, of controleer dit via mobile banking, om op de dag van de levering problemen te voorkomen.

Indien je voor de levering betaalt per overschrijving, dan vragen we je om dat minstens 5 werkdagen voor de levering te doen. Vermeld bij je betaling het bestelbonnummer en je naam. Print je betalingsbewijs af om te tonen aan de leveringsdienst.

Als je de dag voor levering in onze winkel komt betalen, gelieve dan je betalingsbewijs van onze receptie bij te houden en te tonen aan de leveringsdienst.

 

Bij aankopen in de winkel:

Een drempellevering = geleverd op het leveringsadres,  op het gelijkvloers in de eerste ruimte (zoals inkomhal of garage), zonder uitpakken of monteren.
Leveringen op een verdieping is mogelijk tegen een supplement.

Zodra je bestelling bij ons is afgeleverd nemen we contact met je op om een afspraak voor levering en eventuele montage te maken.
Leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag.
Een leveringsafspraak kan geannuleerd of verplaatst worden ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch later afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zijn we genoodzaakt annulatiekosten of extra transportkosten aan te rekenen bij een volgende afspraak.

Uur van levering: door de drukte op de Belgische wegen, files, wegenwerken of onvoorziene problemen bij klanten voor jou, kan de planning steeds uitlopen.
Hierdoor kunnen we nooit een exact leveringsuur afspreken gedurende de dag. De levering zal steeds plaatsvinden tussen 9.00 en 17.00 uur.
Je hoeft niet thuis te wachten, onze chauffeurs zullen altijd een half uur voor aankomst telefonisch contact opnemen.
We verwachten wel dat je thuis bent wanneer onze chauffeur zich aanmeldt. Indien er niemand thuis is, zijn we genoodzaakt extra transportkosten aan te rekenen.

Bij aankoop van een nieuwe salon kunnen we (tegen betaling) je oude salon mee retour nemen. Geef dit aan bij je aankoop indien je dit wenst.
Bij aankoop van een nieuwe boxspring of matras nemen we gratis je oude matras retour. 
Zorg ervoor dat je oude matras ingepakt (i.v.m. hygiene) bij de buitendeur klaarstaat.

Voorzie voldoende parkeerruimte, op maximum 10m van de deur of garage.
Indien er geen geschikte parkeerplaats voorzien is binnen 10m, vervalt de gratis drempellevering binnen 10km. van de winkel en worden de levering en de werktijd voor het laden en lossen aangerekend.

Bij levering zonder ladderlift is er 15 meter nodig.
Heb je voor levering gekozen met een ladderlift, hou dan rekening met 18 meter.
Huur van een ladderlift kan door ons geregeld worden, hiervoor is een meerprijs verschuldigd en dient op voorhand in de winkel besproken te worden.
Het staat je vrij om zelf een ladderlift te huren, dag en tijd wel altijd in overleg met de winkel.

Bij je aankoop in de winkel beslis je of je gebruik gaat maken van montage.
De prijs hiervan verschilt per artikel.
Montage van de boxsprings wordt door onze eigen leveringsdienst uitgevoerd.
Montage van de overige meubelen gebeurt door een extern bedrijf.
Bij montage dien je rekening te houden met het verpakkingsmateriaal. KP Interieur heeft niet de mogelijkheid om dit af te voeren.

Onze leveringsteams bestaan meestal uit 2 personen.

Hou bij montage rekening met het volgende:
1. Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar je nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn. (Een deur van 70cm breed is niet breed genoeg om een relaxzetel binnen te brengen, bijvoorbeeld.) Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden leeg is.
2. 

Indien de meubelen via de trap naar boven gebracht worden, dan is het jouw verantwoordelijkheid om de trap goed af te dekken met degelijke bescherming zoals beschermkarton. Hou er ook rekening mee dat onze monteurs steeds veiligheidsschoenen aan hebben.
3. Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteert u best zelf een glazenmaker.

Betaling:

De betaling gebeurt steeds bij levering of tijdig vooraf:
Je kan bij de levering betalen met Bancontact of Cash

OPGELET: op alle betaalkaarten staat er een weeklimiet, ongeacht hoeveel geld er op uw rekening staat. Bij de meeste banken is deze weeklimiet 2500 euro. Neem op voorhand contact op met uw bank, of controleer dit via mobile banking, om op de dag van de levering problemen te voorkomen.
Indien je voor de levering betaalt per overschrijving, dan vragen we je om dat minstens 5 werkdagen voor de levering te doen. Vermeld bij je betaling het bestelbonnummer en je naam. Print je betalingsbewijs af om te tonen aan de leveringsdienst.
Als je de dag voor levering in onze winkel komt betalen, gelieve dan je betalingsbewijs van onze receptie bij te houden en te tonen aan de leveringsdienst.

Je kan betalen op het volgende rekeningnummer: BE75 0016 2838 2951

Gelieve je persoonlijke gegevens op de verkoopovereenkomst te controleren.
Indien er een wijziging nodig is (GSM, vast telefoonnummer, leveringsadres, verdieping….), gelieve dit te mailen naar info@kpinterieur.be of bel ons tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer: +32 (0)3 435 45 33.

Zo. Met deze tips in het achterhoofd bent je goed voorbereid op een vlotte thuislevering!

Main Menu