Werkwijze

Afspraken voor een vlotte thuislevering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt is erg belangrijk. Zowel voor jou als voor ons. Wij controleren alle verpakkingen voordat ze geleverd worden en we behandelen ze met zorg. We vragen ook dat je zelf enkele voorzorgen neemt. Om je te helpen bij deze goede voorbereiding geven we enkele tips en maken we graag duidelijke afspraken:

1. We informeren je via e-mail of telefoon wanneer jouw bestelling binnen is. Vanaf dan kunnen we een leveringsafspraak met je inplannen. Neem daarvoor contact met ons op via: 03 435 45 33.

2. Standaardlevering is altijd drempellevering. Een drempellevering is een levering op het leveringsadres, tot aan de eerste deur op het gelijkvloers, zonder uitpakken of monteren.

3. Servicekosten: Bij aankoop van je product kun je kiezen voor montage. Indien je daarvoor kiest zal dit altijd vermeld staan op de aankoopbon. Op het moment van levering kun je niet meer
kiezen voor montage, dit zodat wij onze planning kunnen respecteren.

4. Voorzie voldoende parkeerruimte, op maximum 10m van de deur of garage:

  • Bij levering zonder ladderlift is er 15 meter nodig.
  • Enkel bij aankoop in de winkel: Bij levering met ladderlift is er 18 meter nodig.
  • Vraag tijdig borden voor parkeerverbod bij uw gemeente aan, zodat u de nodige plaatsen kan vrij houden.
  • Indien er geen geschikte parkeerplaats voorzien is binnen 10m, wordt er een extra kost aangerekend voor de levering en de werktijd voor het laden en lossen.

Leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met zaterdag. Het is niet mogelijk een voorkeur uit te spreken voor dagdeel, dag of tijd.

5. De betaling gebeurt steeds bij levering of vooraf:

– Enkel bij aankoop in de winkel: Je kunt bij de levering het nog openstaande saldo van je bestelling betalen met Bancontact of cash (niet met Visa of Mastercard).
Indien betaling via Bancontact of cash om de een of andere reden niet kan gebeuren worden de artikelen door ons mee retour genomen en dien je een nieuwe afspraak voor levering te maken.
Hiervoor zijn we genoodzaakt extra transportkosten aan te rekenen.

Online bestellingen worden bij het plaatsen van de bestelling direct afgerekend, dit kan met Bancontact, Visa, Mastercard en Ideal.

OPGELET: op alle betaalkaarten staat er een weeklimiet, ongeacht hoeveel geld er op jouw rekening staat. Bij de meeste banken is deze weeklimiet 2500 euro. Neem op voorhand contact op met je bank, of controleer dit via mobile banking, om op de dag van de levering problemen te voorkomen.

6. Indien je hebt gekozen voor montage van je product staat dit genoteerd op je aankoopbon: Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar de nieuwe meubelen zullen staan. De nodige deuren en doorgangen moeten geschikt zijn. (Een deur van 70cm breed is niet breed genoeg om een relaxzetel binnen te brengen bijvoorbeeld.) Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden leeg is.
De beslissing of het artikel kan worden binnengebracht in de ruimte waar de montage moet plaats vinden is steeds de eindverantwoordelijkheid van de monteur.

7. Gelieve je persoonlijke gegevens op de verkoopovereenkomst te controleren. Indien er een wijziging nodig is (GSM, vast telefoonnummer, leveringsadres, verdieping….), gelieve dit te mailen naar info@kpinterieur.be.

8. Indien je wenst dat we je oude salon of matras meenemen (tegen betaling), dan is dat bij je aankoop afgesproken en staat dat genoteerd op de verkoopovereenkomst.

9. Een ladderlift, indien nodig, dien je zelf te regelen, echter altijd in overleg met ons wat betreft datum en tijd.

Wij leveren tot en met de 2de verdieping via trap of binnenlift indien mogelijk.  De beslissing of de trap of lift geschikt zijn is steeds de eindverantwoordelijkheid van de monteur. Er zal een afweging gemaakt worden of het volume en het gewicht van het product dit toelaten. Indien de meubelen via de trap naar boven gebracht worden, dan is het jouw verantwoordelijkheid om de trap goed af te dekken met degelijke bescherming zoals beschermkarton.

Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor dien je zelf contact op te nemen met een glazenmaker.

Enkel bij aankoop in de winkel: Je beslist op het moment van aankoop welke opties je wilt. (montage, levering op verdieping,…) Op het moment van levering kan je niet beslissen om nog bijkomende opties te kiezen. Dit zodat wij onze planning kunnen respecteren.

Een leveringsafspraak kan geannuleerd of verplaatst worden ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch later afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zijn we genoodzaakt extra transportkosten aan te rekenen bij een volgende afspraak.

Uur van levering: door de drukte op de Belgische wegen, files, wegenwerken of onvoorziene problemen bij klanten voor jou kan de planning steeds uitlopen. Hierdoor kunnen we nooit een exact leveringsuur afspreken gedurende de dag. De levering zal steeds plaatsvinden tussen 09u00 en 19u00 of vroeger. Je hoeft niet thuis te wachten, onze chauffeur zal altijd een half uur voor aankomst telefonisch contact opnemen. We verwachten wel dat je thuis bent wanneer onze chauffeur zich aanmeldt. Indien er niemand thuis is, zijn we genoodzaakt extra transportkosten aan te rekenen.

Zo. Met deze tips in het achterhoofd ben je goed voorbereid op een vlotte thuislevering!